Påskebrownies med Daim

Disse muffinsene er veldig kjekke å ha i frysen, de tiner raskt og så smaker det jo så godt! I tillegg kan du ta opp passelig mengde, slik at du unngår at noe går til spille – ikke at det er noe problem her i huset altså;) For min del, baker jeg disse fordi minsten er relativt kresen, og stort sett ikke liker noe av det andre gode jeg lager til påske (som makroner, marsipan osv). Da kan jeg bare ta opp en muffins til han – så er problemet løst:) Håper du lar deg friste og inspirere!

Ingredienser
300 sukker
70 g bakekakao
1/4 ts salt
1/4 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
100 g hvetemel
100 g Melkesjokolade med Daim
170 g margarin
3 egg 
70 g Nonstop

Fremgangsmåte 

Sett stekeovnen på 180 grader og finn fram muffinsformer. Jeg bruker et muffinsbrett av silikon – da slipper du problemet med at de flyter utover under steking. Har du ikke muffinsbrett, er det lurt å bruke to muffinsformer under steking. Hvis du har en med motiv – kan du sette en hvit enn utenfor og så fjerner du den etter steking (den kan brukes på nytt). 

Mål opp hvetemel, sukker, bakepulver, salt, vaniljesukker og bakekakao og blander det i en bolle.

Melkesjokoladen hakker du opp i grove biter. Sorter ut de gule Nonstopene (du trenger sannsynligvis mer enn en pose hvis du vil ha fire gule på hver).

Smelt smør/margarin. Pisk eggene lett sammen i en bolle – du trenger ikke kjøkkenmaskin. Tilsett det tørre og det smeltede smøret

Bland sammen akkurat så lenge som til du har en jevn røre, tilsett melkesjokoladen og rør rundt. 

Hell røren i formene. Du kan for eksempel bruke en isskje. Du skal bare fylle opp en drøy cm. Slå muffinsbrettet et par ganger i benken, så de får en jevn overflate. Plasser så Nonstop på toppen.

Stek muffinsene midt i ovnen på 180 grader i ca 15-20 minutter, litt avhengig av hvor «bløt» du ønsker den. Siden jeg har muffinsbrett av sillikon, bruker jeg nest nederste rille for bedre understeking – og litt lengre steketid. 

Avkjøl muffinsen på rist. Disse skal jeg oppbevare i fryseren noen dager, så holder de seg like gode fram til påske.


 

#brownies #melkesjokolade #sjokolade #muffins #bake #bakst#daim #påske #påskemuffins #påskebrownies

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg