Posekake er ikke omsorgssvikt

Det er ikke synd på barn som får servert posekake. Det er heller ikke slik at barna ikke kan være stolte av å ta med seg en posekake på avslutningen sin. Det er ikke slik at barn går glipp av noe vesentlig her i livet hvis de ikke får lære hvordan man baker kake fra bunn. Nei Pascal – det er ikke synd på barna til Marte (Casa Caos) eller andre barn fordi foreldrene lager posekaker. Du er en ekstremt flink konditor – men denne gangen skuffet du stort! End of dicussion!

Det er tydelig at temaet engasjerer mange – for det har vært rekordtall på bloggen hele helgen. Innlegget: Kan ikke folk bare få bake det de vil? er leste av 550 personer så langt. Langt på vei er de aller fleste enige med meg. Ut i fra responsen tenker jeg at posekaker er helt innafor – og man trenger ikke ha noen grunn til å skamme seg eller unnskylde seg for det.

Selvfølgelig håper jeg jo at dere lesere vil fortsette å følge bloggen min – og prøve ut oppskriftene mine. Følg meg gjerne på facebook: Runas bakegleder eller instagram: runaarntsen – for å få med deg alt. Men, jeg lover på tro og ære at jeg ikke skal dømme en eneste en av dere, hvis dere velger posekake i stedet!

 

Takk for at du leste <3

 

Vil du ha oppskriften på brownies i langpanne med nonstop – finner du den her

 

2 kommentarer
    1. Jeg er helt enig. Selv er jeg mamma til en og stemor til to til, og det er ikke måte på hvor mye kakebaking det blir enkelte deler av året når alle skal bidra til avslutninger og cafeer til innsamling for diverse formål osv osv. Faktisk kan jeg ikke huske at vi hadde så masse kaketilstelninger da jeg var barn. Men nå er det hele tida. Eldstemann må jo til og med ta med seg kake på bursdagen sin på skolen. Med 25 elever i klassen lurer jeg litt på hvor mye og ofte de spiser kake i norske skoler idag. Men ja – da velger jeg posekakene. Så kan hjemmebaksten forbeholdes familietilstelningene.
      Når det er sagt, så er det ikke alle mødre (eller fedre) der ute som verken koser seg med kakebaking eller nødvendigvis innehar baketalentet.(som jeg ser du også skriver i ditt forrige innlegg) Det er også helt greit. Vi har alle forskjellige sterke og svake sider. Så så bra at det finnes posekaker for de som ikke innehar bakegenet sier bare jeg, slik at de også kan hive ihop en kake til sine små når det er nødvendig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg