Melisglasur til pepperkakepynting

Oppskrift på melisglasur – er det nødvendig da? Jeg har alltid bare blandet sammen melisglasuren for hånd – og prøvd å få den sånn passe tykk. Det har som regel fungert, men da jeg oppdaget at Anne Brith publiserte en oppskrift – ble jeg nysgjerrig. For det hørtes jo litt lurt ut – i stedet for å prøve seg fram hver gang. Så jeg testet det ut – og fikk perfekt melis, raskt og enkelt – hver gang. Jeg brukte kjøkkenmaskinen og pisket det sammen med en K-visp/grind – vet ikke om det var det som gjorde susen – men bra ble det i hvert fall!! Kanskje du også vil prøve når du skal pynte pepperkaker neste gang?

 

Ingredienser

250 g melis
1 eggehvite
1 ss sitronsaft
1 knivsodd kremotartari (hvis du har)

 

Fremgangsmåte

Bland alt sammen og pisk det sammen med en ballongvisp i en kjøkkenmaskin. Når glasuren har blitt tykk og blank, er den ferdig.

Hell glasuren over i sprøytepose (eller vanlige pose) og pynt i vei:)

 

#melis #pepperkaker #pepperkakeglasur #pepperkakehus #glasur #melisglasur #jul #julebakst #pynting

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg