Kokostrøfler

Dette er nok en nykommer i kakeboksene dette året – og de blir garantert ikke gamle… Jeg har kalt disse kokostrøfler, men de kalles ofte sjokoladeboller også:) Jeg pleier alltid å kjøpe med meg en pakke av disse på IKEA – men wow – disse var jo både enkle å lage – og sykt mye bedre enn de kjøpte (hvis det er mulig da). Disse har lang holdbarhet, men neppe i mitt kjøleskap;) Håper du lar deg friste!


 

Ingredienser
200 g romtemperert smør/margarin
4 dl lettkokte havregryn
200 g sukker (gjerne finkornet)
2 ts vaniljesukker
4 ss kakao
2 ss kaffe
2 dl kokosmasse

 

Fremgangsmåte

Rør sammen margarin/smør og sukker til det er godt blandet – men det skal ikke røres hvitt. Bruk en K-visp/grind hvis du bruker kjøkkenmaskin.

Tilsett havregryn, kakao og vaniljesukker – og la det hele blande seg godt. Tilslutt tilsetter du kaffen. Om du vil, kan trøflene kan også tilsettes smak som whisky, cognac, appelsinskall eller likør – men jeg liker dem best uten.

Bruk en liten isskje eller teskje til å legge massen i hendene – og trill dem til små sjokoladeboller – og rull dem i kokosmasse.

Oppbevar dem helst kaldt, da holder de seg lenge! 

 

#jul #julegodt #julebakst #kokos #kokosboller #sjokoladeboller #kokostrøfler #trøfler #bake #bakst #søttoggodt

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg